Coaching af medarbejdere

Minikursus

Kurset er for dig som gerne vil støtte medarbejdere gennem udviklende og fokuseret dialog.

Med enkle og stærke coachingredskaber, kan du styrke din medarbejder til at skabe motiverende mål i arbejdet, indfri potentiale eller håndtere egne problemer på en måde, som øger medarbejderens engagement og ansvar for egen trivsel.

Samtidig minimeres både afhængighed af dig og risikoen for at du ender som ’løsningsautomat’.

Kan du genkende at

N
Du forventes af ha’ løsninger på alle spørgsmål
N
Medarbejdere tænker, at din løsning er bedre end deres
N
Medarbejdere bliver tiltagende passive, jo flere løsninger du kommer med
N
Det nogle gange er mere effektivt at give en tvivlende medarbejder en hurtig løsning
N
Medarbejdere bliver afhængige af dine svar – også når du har fri
N
Du som nyansat leder skal genoplive medarbejderes proaktivitet efter en foregående fix-it-leder
N
Du overbebyrdes med at tage stilling til spørgsmål, som ikke vedrører dig
N
Det gi’r øget læring og trivsel, når medarbejdere lykkes med selv at drive opgaven fra a til z
N
Når medarbejderen stoler på egen faglighed, får opgaveløsningen højere kvaliteten
N
Følelsen af ligeværd vokser, når alle – uanset titel – tør tage ansvar for sig selv på jobbet
N
Du vil gerne lære basale coachende teknikker og har ikke behov for en hel coachinguddannelse
Med coachende teknikker er det muligt at motivere dine medarbejdere til løse opgaver og udfordringer proaktivt, selvstændigt og i samklang med organisationens mål. Det vil samtidig give dig selv mere tid til at løse dine egne specifikke ledelsesfaglige opgave, så du ikke overbelastes, men selv får overskud for at reflektere over dine udviklingszoner.

På minikurset får du bl.a.:

  • En personlig DISC-adfærdsprofil. Profilen giver dig mulighed for refleksion over egen adfærd – men også et perspektiv på den adfærd du møder blandt dine medarbejdere.
  • En times personlig tilbagemelding på din DISC-profil, hvor vi drøfter dine styrker og mulige udviklingszoner
  • Konkrete coachingmodeller så du kan opbygge en fokuseret samtale med medarbejdere
  • Redskab til at rammesætte samtalen, så den ikke forgrener sig uendeligt og fokus mistes
  • Guide til at skabe gode spørgsmål som skaber refleksion og udfordrer overbevisninger
  • Retorisk træning i at kalibrere og aflæse kropssprog under coachingen
  • Nøgle til at finde din egen autentiske coachingmetode
  • Intens casetræning med andre kursister, så du lærer at minicoache
  • Netværk med andre ledere, som du efterfølgende kan træne med
  • Adgang til lukket facebookgruppe med øvrige kursister

Kursets form:

Kurset forløber som eksternat over tre dage og vil veksle mellem oplæg, gruppearbejde og cases.

Max. holdstørrelse på 16 deltagere.

Kurset kan bestilles og tilpasses internt til virksomheders behov.

DISC-profiler skal besvares og tilbagemeldes forud for kurset.

KLAR TIL AT SKABE UDVIKLENDE OG COACHENDE SAMTALER?

Send en mail til kontakt@najaamelung.dk og få mere information.

Vil du gerne blive endnu bedre til at støtte medarbejderne i håndtering af svære konflikter anbefales det at supplere med kurserne:

  • Konflikthåndtering for ledere
  • Lær at konfliktmægle
Share This