Måske har du prøvet det selv.
At opsige din stilling og smække ekstra hårdt med døren.


Eller måske har du været tilskuer til, at en god medarbejder eller kollega tog sit tøj og gik, alene på grund af konflikter på jobbet.


Uanset hvem der går, så er et jobskifte grundet konflikt ikke gratis for nogle parter.
Arbejdspladsen skal ud i en dyr rekruttering, mister en god ambassadør for virksomheden og vil i en overgangsperiode mangle hænder til at løfte opgaven. Det betyder jo bare, at øvrige medarbejdere skal spæne endnu hurtigere, og en ny potentiel konflikt bygges op når medarbejderstaben presses mere og udsættes for stress.


Det er også mega dyrt for dig der gik, fordi du måske gik glip af gode referencer, spændende opgaver og gode samarbejdspartnere i dine kollegaer.


Og faktisk er problemet med opsigelser betinget af konflikter ret stort. Det Nationale Forskningscenter For Arbejdsmiljø offentliggjorde sidste år en undersøgelse, hvor 6000 ansatte indenfor plejesektoren var blevet spurgt om, hvad der typisk fik dem til at kvitte jobbet – og en af topscorerne var netop konflikter med ledelse og kolleger.

Måske er det bare HELT anderledes for dig, som ikke lige er ansat indenfor plejesektoren…Eller måske ikke..!

Men konflikter koster alle typer af organisationer store summer årligt.

Både socialt og økonomisk. Læs mere

Derfor er det super vigtigt, at DU ta’r ansvar for, at konflikter tidligt forebygges, eller bremses, hvis de allerede ruller. Det KAN lade sig gøre uden at vælte budgetter for organisationen. (Unødige opsigelser kan til gengæld hurtigt vælte budgetter..!)

Arbejdet med at forhindre konflikter, begynder med dig!

Kontakt mig med det samme, og lad os tage en snak om hvordan konflikter kan undgåes. 

Share This