Fik du set mit første indlæg om personprofilerne DISC ?

 

Hvis ikke kan du læse med fra starten lige her

… inden du læser videre om den næste faktor INDFLYDELSE  som præsenteres her:

 

I INDFLYDELSE

 

Personer som har INDFLYDELSE som den tydeligste faktor genkendes på at være:

  • Positive
  • Ekstroverte /verbale
  • Indflydelsesrige
  • Kommunikerende
  • Entusiastiske
  • Imødekommende

 

Du spotter dem på deres sociale og nysgerrige væsen, da de holder af at være selskabelig og tæt på andre mennesker.

De befinder sig ofte godt i gruppesammenhænge og motiveres af at blive set og modtage tydelig anerkendelse fra deres omgivelser. Netop derfor vil personer med en tydelig I-faktor også søge sociale fora og muligheden for at indgå i team, hvor de naturligt bliver accepteret og føler sig velkomne.

Så ros dem endelig, hvis du vil hjælpe dem til at trives og yde maximalt. Disse personer vil i teamet have en evne til at motivere, overbevise og engagere øvrige teammedlemmer – men skal selv have en opmærksomhed på ikke at blive for talende og overfladiske i deres udtryk.

De påtager sig naturligt et demokratisk lederskab og rollen som ideskabere i teamet. De er rigtig gode til at kommunikere budskaber og har sædvanligvis fine talegaver. Men skal der træffes kontroversielle beslutninger, som truer konsensus, vil denne profil muligvis blive nølende og måske have svært ved at stå fast ved sin oprindelige mening, fordi personlig accept fra gruppen vejer tungt og derfor nødigt sættes på spil.

Personer med en tydelig I-faktor er generelt åbne og positive overfor nye mennesker og vil som udgangspunkt møde nye bekendtskaber med tillid og accept. Dette kan dog til tider opleves som godtroende og ukritisk – især af personer som er mere analytisk anlagte.

 

Husk at sætte pris på alle de forcer, som de enkelte personprofiler i teamet byder ind med.

Sæt ord på jeres indbyrdes styrker, præferencer og udfordringer – og øv jer i at se forskellighed som en absolut styrke for jeres opgaveløsning!

De borgere/kunder, som I servicerer er lige så forskellige, som I er i et team – og har derfor stor gavn af jeres evne til at kunne se behov fra flere vinkler. Det understøtter jeres forskellighed i teamet netop!

Kunne I tænke jer at høre meget mere om profilerne og få en gratis introduktion til brug af DISC i jeres team eller ledernetværk – så kontakt mig på 6165 9955

Share This